22.5.09

ROADTRIP MET HAR & MAR




Misschien wel de belangrijkste reden waarom ik zo graag doe wat ik doe is het contact met waanzinnig getalenteerde mensen. Of in het kort, ik ben een ordinaire fan van een hoop van mijn klanten.

Zondag was daar weer een mooi voorbeeld van. Harry Merry was gevraagd om in Soest op een verjaardag te spelen, en aangezien hij dezelfde roadie heeft als Mark Lotterman kon dit mooi gecombineerd worden met Mark's optreden in Amsterdam. Het werd dus een heuse roadtrip met vertragingen, benzinepomp-eten, verkeerde afslagen en twee prachtige optredens.

Voor de variatie ben ik ook aan het filmen geslagen, ik heb zo'n vermoeden dat er de komende tijd nog veel meer filmpjes van mijn getalenteerde vrienden op gaan duiken hier. Met Mark ben ik inmiddels een dvd aan het maken, we hebben al de nodige bijzondere plannetjes gesmeed.

Terug naar Harry, die zondag een ongelofelijk mooi optreden stond te geven. We waren het er allemaal wel over eens wat het hoogtepunt was, zijn bloedstollend mooie uitvoering van Clarissa, één van de weinig ballads in zijn oeuvre. De meeste mensen denken bij Harry's muziek aan stuiterende hilarische orgelpop, maar dit nummer is een mooi voorbeeld van de muzikaliteit die daar in verscholen gaat.

Na Soest zijn we doorgejakkerd naar Amsterdam, voor een solo-optreden van Mark in HKL in Amsterdam. Hier heb ik er ook aardig op los staan filmen, dat houden jullie nog tegoed. Dit wordt allemaal opgespaard, ik hoop over een poosje een hele verzameling mooie uitvoeringen van liedjes uit zo veel mogelijk verschillende optredens samen te kunnen stellen.

Aangezien ik op het moment nog en beetje het wiel aan het uitvinden ben wat betreft optredens filmen zal er waarschijnlijk nog wat gesleuteld worden aan dit filmpje, het geeft voorlopig een mooi beeld van wat ik op het moment aan het doen ben.